GETUIGENISSEN

Vliegangst overwinnen kan écht!

x

+90% van onze cursisten is blijvend vliegangstvrij

Hoe onze oud-cursisten de cursus ervaren hebben...

De afgelopen jaren hebben honderden vliegangstigen de cursus 'vliegangst overwinnen' gevolgd bij FreeSky, kenniscentrum vliegangst.

Een aantal kroop in de pen om hun cursus- of vliegervaring te omschrijven.

Vicky (snelcursus mei 2017)

De cursus heeft me veel nieuwe info bijgebracht. Het geeft me een geruststellend gevoel nu ik zoveel meer weet over de luchtvaart, want onbekend is onbemind he...

Er kwam tijdens die dag wel ontzettend veel op me af, en omdat ik zo graag van die vliegangst vanaf wou was ik bijzonder gefocust. Best wel vermoeiend zo’n dag.

Gelukkig had ik in de week die volgde op de cursus al een vlucht geboekt, korter op de bal spelen is bijna niet mogelijk. Alles zat nog vers in m’n geheugen.

Tijdens de vlucht viel alles in z’n plooi... het kwam overeen met wat ik geleerd had...

Het hielp me rustig te blijven. Ik kon m’n partner van alles vertellen, heel fijn!

Ik ben zelfs even in de gang gaan wandelen ook al was’t maar een korte vlucht.

Ik sta nog steeds liever op de grond, maar vliegen is best ok hoor! Veiligheid staat bovenaan op de checklist in de luchtvaart en daar kan ik enkel maar gelukkig van worden.

Jacinta (snelcursus januari 2017)

Nooit gedacht dat ik 10 jaar later na drie verschrikkelijke angstige vluchten nog aan boord zou gegaan zijn... tot ik de website van Freesky ontdekte!

Zonder al te grote verwachtingen schreef ik me in voor de snelcursus en al na deze overdonderend boeiende dag en dankzij de rustgevende professionele houding en eindeloze kennis van de lesgever, voelde ik me zelfs al klaar om een eerste reis in te plannen, iets waar ik me tot de dag voor de snelcursus onmogelijk tot in staat achtte!

Naarmate de dag van de vlucht naderde, had ik toch nog de behoefte aan een extra opfrissing en een boost Freesky-antivliegangst, wat perfect mogelijk was dankzij de flexibele en individuele begeleiding van deze organisatie. En zo stapte ik enkele weken later ontspannen op het vliegtuig.

Weg met die vliegangst! Klaar om de wereld te gaan ontdekken!

Michael (NL) (snelcursus oktober 2016)

De vlucht naar Nice is 1000% meegevallen! Ik heb geen angst gekend, integendeel: ik heb genoten!

Door de uitmuntende voorlichting over vliegtuigen en vliegen, had je bij mij al veel vrees weggenomen. Maar zonder de cursus, had ik vandaag zeker niet gevlogen (voor het eerst weer in 30 jaar!). Ik wil je hiervoor ontzettend bedanken!

Liesbeth (snelcursus augustus 2016)

OK, voor de vlucht was het wel stressy maar je technieken deden wonderen. Echt, tijdens de vlucht alleen maar even last gehad van mijn oren maar ik kon goed volgen dankzij het vluchtschema van de cursus. Wel wat turbulentie gehad. Ook mijn partner, die mee in de les zat, heeft me heel goed gesteund.

Ik ben enorm trots op mezelf! Nog eens dank u voor de goede uitleg en raad! Nu enorm hard genieten!

Gino en dochter (Kids-cursus juni 2016)

De avond voor vertrek is prima verlopen en dochterlief is zelfs goed gaan slapen zonder paniek of zenuwen. Wakker worden om 03.00u was wel iets minder...

Tijdens de taxirit begon het wel even spannend te worden. Eens aangekomen op de luchthaven en aan de gate, waar we het toestel konden zien en erover vertellen tegen de mama wat we allemaal geleerd hadden, was het angstgevoel alweer ver weg..

Wat mij betreft was je befaamde emmer dus helemaal niet tot de rand gevuld en ook niet overgelopen, dus dik OK! :-)

En ook ik ben met een veel beter gevoel aan boord gestapt! Bedankt voor de hulp.

Martine (snelcursus augustus 2014)

Even laten weten dat ik sinds de snelcursus al richting New York en Hurghada ben geweest zonder problemen.

De cursus is super en een absolute aanrader! Nog eens superbedankt!

Dimitri (individuele coaching december 2014)

Ik had nog nooit gevlogen. Voor mij was het een nachtmerrie en als ik er nog maar aan dacht om te moeten gaan vliegen, brak het angstzweet me al uit.

Nu kan ik haast niet geloven dat ik dit 23 jaar voor me uit heb geschoven. Dank je wel, Bart!

Dankzij de cursus gaat de wereld voor mij open en ben ik al citytrips aan het plannen. Volgende maand vlieg ik al naar Nice!

Aurélie (individuele coaching december 2014)

Na jaren van groeiende vliegangst, waarbij het zien of horen van een opstijgend vliegtuig me al in paniek bracht, heb ik eindelijk geleerd en begrepen hoe alles werkt en is het veel minder angstaanjagend.

Na afloop van deze cursus kan ik niet zeggen dat ik gek ben op vliegen, maar het is nu een aanvaardbaar gegeven in plaats van een onoverkomelijk kwaad...

En ja, binnenkort ga ik al veel relaxer op reis! Da's zeker!!

Fabienne (snelcursus november 2014)

Op 19 december gingen wij met gans ons gezin naar Guadeloupe en ik zag die vlucht dus echt niet zitten, 9u op het vliegtuig.

Ik heb mij de week vooraf al voorbereid, mijn notities nog een paar keer opnieuw overlezen, ontspanningstechnieken toegepast en er niet te veel over nagedacht.

U raadde aan om niks te nemen van kalmeringsmedicatie of slaapmedicatie en inderdaad…!

Ik was achteraf héél trots op mezelf want ik heb NIKS genomen, heb alles ondergaan, ben niet de ganse tijd in mijn zetel blijven zitten en heb zelfs rond gewandeld om de benen te strekken en heb een prachtige vakantie gehad met gans ons gezin!

Ik wil u bij deze dus nogmaals hartelijk bedanken voor uw inzet en hoop dat u in de toekomst nog vele angstige mensen kunt helpen!

Walter (6-daagse oktober 2014)

Vliegangstcursus van FreeSky was een geweldige ervaring onder vakkundige begeleiding!

De zesdaagse was het enige redmiddel dat mij nog restte! Na jaren met vliegangst en niet meer in verlof te kunnen gaan, is dat door u en uw medewerkers dan toch gelukt. Nooit gedacht dat dit mij zou lukken maar de voorbereiding en coaching waren super.

Aan alle vliegangstigen die deze site bezoeken zou ik zeggen: als ik het heb gedaan en ben meegegaan in het volledige traject, ben ik ervan overtuigd dat het ook jullie zal lukken.

Voor mij was het Mission Completed en dit na 34 jaar vliegangst.

Bedankt aan allen die mij behandeld hebben als een VIP! Bedankt Jetair, maar vooral Bedankt Bart!

Tamara (6-daagse cursus)

Al 17 jaar konden we geen vliegreizen meer doen door vliegangst.

De aanpak en het vertrouwen dat FreeSky ons gegeven heeft, is intussen omgezet in meerdere vluchten! Dikke merci!!

Greet (6-daagse cursus)

Geloof me vrij: het werkt écht! jarenlang heb ik met angst gevlogen tot ik uiteindelijk zelfs niet meer aan boord durfde te gaan.

En nu kan ik eindelijk weer op vliegreis! Dank u wel Bart!!!

Belinda (6-daagse cursus)

Beste FreeSky'ertjes!

De laatste keer dat ik gevlogen heb, heb ik geslapen op het vliegtuig!!!

Geslapen!!! Jaja!!! :-)

Gert (6-daagse cursus)

Na die trip naar Istanboel, vorig weekend, ben ik er zeker van dat we definitief van die vliegangst verlost zijn! Nu alle verloren tijd inhalen! Bedankt Bart! Bedankt FreeSky!

Chris (6-daagse cursus)

Hoi, vrienden met een vliegangst.

Dank zij de vlotte en goede werking van zowel FreeSky als Jetair hebben we een leuke en schitterende ervaring mogen meemaken om eindelijk van vliegangst verlost te geraken.

Niet enkel denken, maar ook DOEN. Na een weekend uitleg over angst, vliegen en de techniek om met deze angstvorm om te gaan werd de theorie aan praktijk getoetst tijdens een vliegreis naar Spanje.

Angst maakte plaats voor genieten en genoten hebben we. Zeker weten. Een cockpitbezoek en een kijk achter de schermen vormden het kersje op de taart

Jawel, echt een aanrader. Eindelijk slagen we erin onze grenzen te verleggen en vooral onze reisdromen te verwezenlijken en kunnen we nu op reis met een blij en vrolijk gezicht in plaats van angst.

Als je het mij vraagt. Mensen met vliegangst? MEEDOEN. Of zoals Marie en Louis het zouden zeggen. Vliegangst overwinnen? It is easy, contacteer FreeSky, it's a toppie!!

Tina (6-daagse cursus)

Ik sta er nog steeds van versteld. Ik denk zelfs dat het volledig weg is. Die angst.

Genoten heb ik dit keer, van naar beneden te kijken uit het raampje zowel tijdens de 'donkere' en turbulente vlucht als overdag.

Het is daarboven zo mooi!

Ik ben zo enthousiast dat ik het aan ieder die het wil horen verteld heb. Iedereen kijkt mij dan aan van: hoe, jij vloog toch niet? Je was toch bang???? Nu dus niet meer.

Heb veel zin om mijn vrienden in India op te zoeken in de lente.

Nu ben ik nog volop aan het zoeken naar iemand die met mij wil meevliegen naar Berlijn.

Lyan (NL) (6-daagse cursus)

Na 15 jaar niet vliegen, wat zeg ik? Niet eens naar een vliegveld durven gaan (!), zit ik binnen 6 dagen ín een vliegtuig!

Als iemand je de lucht in krijgt zijn het de mannen van FreeSky wel! De intensieve training leert je alle ins & outs van je angst en het vliegtuig. Zij weten wat je doormaakt, zijn altijd bereikbaar en staan je continue met raad en daad terzijde.

Door de kundige, ontspannen en humoristische begeleiding gaat de wereld letterlijk weer voor mij open. Daarnaast hadden we met de groep een te gek weekend in Spanje!

Ik denk zeker dat ik nog wel eens moeilijke momenten zal hebben tijdens het vliegen maar die kan ik dan prima onder controle houden door de aangeleerde technieken.

Ik heb vol vertrouwen mijn eerste vlucht al geboekt. ;-)

Heidi (snelcursus september 2014)

Ondertussen zit mijn vakantie er op, een heerlijke trip in de VS.

En wat ben ik blij dat ik de dag voor ons vertrek jouw cursus heb gevolgd !

Nooit eerder was ik zo ontspannen tijdens de verschillende vluchten, zelfs de turbulenties heb ik rustig ondergaan dankzij jouw duidelijke verklaring van wat en hoe.

Herman (snelcursus augustus 2014)

Ik ben eind augustus bij u op vliegangstcurcus geweest en vloog intussen naar Griekenland.

Bedankt voor alle tips en uitleg die u heeft gegeven. Het heeft me echt geholpen. Ik had nog stress maar ik stapte met een ander gevoel het vliegtuig op, en elk geluid kon ik plaatsen dus ik heb een rustige vlucht gehad, zelfs de turbulentie deed me niets meer! Bedankt daarvoor.

Marleen (snelcursus augustus 2014)

Op 30 augustus heb ik uw cursus gevolgd en ik ben net terug van New York en moet zeggen het is super gegaan.

Bij turbulentie (klein beetje) had ik niet meer dat angstgevoel dat we een km of zo zouden zakken.

Mijn zoon was superblij bij aankomst dat zijn hand niet fijngeknepen was en hij zijn mama niet moest kalmeren.

Op de terugweg had ik zelfs spijt dat het maar 6u40 minuten vlucht was!

Bijna elk geluid en de verschillende vluchtstadia kon ik verklaren en dit deed echt goed.

Nog eens een immense dank u voor deze cursus!

Steven (6-daagse cursus)

Ik had voor mijn werk en vakantie al tientallen keren gevlogen tot die keer met hevige turbulentie. Plots was het daar: bang, angstig. Paniekerige mensen rondom mij en ik wist zeker: ik stap nooit meer op een vliegtuig. Andere job moeten zoeken en 12 jaar later eindelijk klaar om die angst aan te pakken.

Met weinig vertrouwen gestart, we zien wel.

Ik geloof het zelf amper maar ik heb intussen alweer enkele korte vluchten achter de rug. Met groeiend zelfvertrouwen!

Aanrader dus voor wie net als ik twijfelt om de stap te zetten.

Helena (snelcursus augustus 2014)

Het was een ongemeen boeiende middag met een enthousiaste en gepassioneerde cursusgever. Ik stap morgenvroeg op het vliegtuig met bestemming New York en ben er van overtuigd dat het deelnemen aan jouw cursus mij gaat helpen om er het beste van te maken.

Je ziet het, ik ga er voor ;-)

Jeroen (snelcursus)

Ik wou je nog bedanken voor de bijzonder deskundige uitleg van gisteren en de tijd die je genomen hebt om op werkelijk alle vragen te antwoorden. Nu er geen vliegtuiggeheimen meer zijn, kijk ik zowaar bijna uit naar de volgende confrontatie met het turbulentiebeest :-)